Ny grafisk profil och årsredovisning – Yarrow Consulting AB
Kund: Yarrow Consulting AB / Uppdrag: Grafisk profil och årsredovisning (2006)
Önskemål, Process & Resultat
Jag började från noll. Namnet Yarrow och en tanke om hur de ville framstå. Ny grafisk profil som speglade den kompetens som IT-konsulten Yarrow stod för.
Jag tog fram en logotyp (ordbild), färgpalett och valde typsnitt och ett formspråk som manifesterades i en årsredovisning.
Yarrow ville att det skulle kännas personligt, aktivt med en stor portion humor och värme.
Jag jobbade tillsammans med en av Yarrows konsulter som agerade fotograf och vi jobbade med den röda färg som ingick i Yarrows palett, lekfull rekvisita och ett högt tempo.
Yarrow Consulting AB köptes 2007 av Softronic AB, ett IT och managementbolag och ingår nu i Softronic AB.
Uppdraget gjordes under min tid som anställd på Edenvik Strategic Communication AB.
Bild 1:
Omslag – den nya logotypen och färgpaletten presenteras tillsammans med urval av årsredovisningens porträttbilder.
Första uppslag – VD presenterar sig och den röda tråden.
Bild 2:
Ett uppsluppet porträtt (härligt med ätbar rekvisita!) och ett exempel på den obligatoriska ”bakvagnen”, dvs den informationstunga delen av årsredovisningen.
Men den behöver inte vara svårtillgänglig!