Logotyp Vision och Strategiska mål
Kund: Folkets Hus och Parker
Önskemål
Den typografiska bilden/payoffen ska användas fr o m 2018 t o m 2022, lanseras i samband med ”Visioner och strategiska mål 2018-2022”.
Den ska passa ihop med Folkets Hus och Parkers officiella logotyp.
En typografisk bild/payoff som kan presenteras både separat och i sammanhang med annat bl a i mejlsignaturer.
Färgval: den nya grafiska profilen ska användas alternativt färgerna från Folkets Hus o Parker-logotypen.
Den grafiska profilen ska användas för val av typsnitt och eventuella designelement.
Process & Resultat
Färgvalet/Formspråket inspirerades av den grafiska profilen.
Typsnitten hittade jag i den grafiska profilen – och kompletterade (igen) med det dynamiska script-typsnittet ”Viktor Script”.
Resultatet blev en symbol/ordbild som fungerar lika bra tillsammans med Folkets Hus och Parkers logotyp som solokvist. Den finns i tre versioner – tre-, två- och enradig och i fyra färger; svart, blå, orange och vit.
Används i tryck bl a på omslaget ”Vision och strategi 2018-2022” på roll-up och T-shirts, samt digitalt (egna webben och presentationer).